Sekce

EVE Online

EVE Online – Crius

/Novinky
crius

Crius se jmenuje nová expanze, kterou CCP zacíná novou éru vývoje EVE Online. Kým do teď ročně dvakrát vydávali větší expanze, Crius je první z deseti menších expanzí, kterou CCP plánuje vydat za následující rok. Chtěli by takto dodávat průběžně za rok více menších expanzí, aby hráči nemuseli čekat půl roků na malé opravy, změny anebo vlastně cokoliv co už je hotové, ale nevydává se kvůli vyšším silám (marketingové oddělení CCP :))… Očekávají takto rychlejší vývoj, víc přidaných věcí a hlavně víc spokojených zákazníků.

Co nám Crius přináší? Od Kronos vyšlo 14 devblogů, z toho 10 se věnuje novým změnám. Řekl bych, že to je docela hodně, ale vzhledem k změnám, je důležité informovat hráče. Hlavně starší hráče, protože změny budou mít největší vliv na ně. Tak se na to podívejme.

Změny v API

Tento projekt je zásluhou CCP FoxFour, který momentálně je aktuální API guru u CCP. K aktuálnímu stavu API se přidávají novinky jako POCO (Player Owned Customer Office), tj. dokážete přes API sledovat aktuální stav všech POCO vaší korporace, a jestli to chápu správně i jiných korporací (to už ale přes veřejní CREST). Dále se přidávají stavy válek a všechny statistiky, které se týkají válek vaší korporace. Už na Fanfestu o tom tento rok mluvili, zahrnuje to taky novinku veřejní killboard pro všechny killy spojené s PVP. PVE killy zůstanou stále neveřejné (nikdo se nedozví vaše ztráty za které by jste se styděli…). Samozřejmě s průmyslovými změnami, stávající API spojené s průmyslem se mění taky.

devblog 1 – 2 – 3

POS změny

Pomalu se začíná měnit i POS systém, změny s Criusem se týkají ale jenom průmyslu zatím. Reprocessing Array odteď bude brát na ohled vaše Reprocessing schopnosti, a bude mít lepší výstupy než předtím. Změny Reprocessing systému celkově se mění, pro tento POS modul to vychází líp. Snižují se i CPU a PG nároky tohoto modulu.

Přidávají se nové Compression Arrays (proměna stávající Medium Intensive Refinery) moduly, pomocí které budete moci komprimovat rudu. Doteď to bylo výlučně role Rorqual industrial kapitálky, od Crius můžete u každého POSu komprimovat. Celkově proces komprese byl komplikovaný, zjednodušil se proces, nebudete potřebovat odteď blueprinty, ty staré budou přeplacené.

Manufacturing a research sloty se zruší na i na POS modulech, zavádí se nový systém zpoplatnění výroby a vývoje, bude to stejné jak u stanic.

devblog

Výroba a vývoj

Největší část nové expanze se věnuje rebalanci a změně výroby a vývoje. Připravili nám krásné nové GUI, která má nám zjednodušit a udělat výrobu líp pochopitelným. Totálně překopali systém reprocesingu, odteď naše skilly budou velice ovlivňovat výsledek tohoto procesu. Přestává existovat 100%-ní reprocese pro moduly, ztráty budou ze základu 50%, které pak ovlivní vaše schopnosti, samotná stanice nebo POS, případný standing s majitelem stanice, sluneční soustava a implantáty. Pro starší hráče to bude trocha nepříjemné, mise vyšších stupní nabízeli doteď značné množství lootu ve formě modulů, které se rozkládali později na minerály. Taky logistika minerálů se už standardně řešila komprimací 425mm railgunu, pak reprocess na výrobní stanici v low-secu nebo 0,0. Po změně to bude možné jenom za cenu obrovské ztráty, teda nepoužitelné. (Samozřejmě tím chtějí zlepšit status těžařů a pravděpodobně ceny minerálu i rud vyskočí.)

reprocesing

Reprocesing rud zůstane nedotčená, 100% bude samozřejmostí u max schopnostech. Teda jediným efektivním způsobem přepravy bude komprimovaná ruda. Co zatím bylo výlučnou rolí industriální kapitálky Rorqual, odteď bude běžná praktika u kterékoliv POSu.

Apropo přeprava… Nahlášené změny Jump Fuel Consumption se taky odstartují v Criuse. Nároky na skok s kapitálkou se zvyšují o 50%. ,

Zavádí se nové Teamy, které budou ovlivňovat proces výroby a vývoje. Vztahují se na celý sluneční systém, jejich efekt bude veřejný. Způsob jak je získat a využít, je popsaní podrobně v starším devblogu.

Kompletní změny byly zachycené v sérii o průmyslu, najdete tam i příslušné odkazy na jednotlivé části.

Malé věci

Takto se jmenuje team CCP Punkturis, který má na starosti drobnosti z různých oblasti hry. Už je to nějakou dobu co nám přinášejí malinké vylepšení GUI nebo jiných věcí. Tentokrát nám přidávají možnost rozdělit okno pojištění, novou skupinu labelu názvem „no label“, možnost vypnout se v letce od fleetwarpu, vybavovat lodě modulami bez toho aby jsme na to měli schopnosti, zvyšuje se počet bookmarků korporace na 500, přidali nám víc WH do low-secu a opravili nám schopnost Armor Resistance Phasing, který zvyšováním úrovně na schopnost nepřidával nic lepšího. :)

fleetwarp

Celkově tyto změny jsou docela zásadní, a i když to není jako rebalance lodí, budou každodenně ovlivňovat dění v Novém Edenu.

Do vydání expanze zbývají necelé 2 týdny (22. červenec), je možné že se dozvíme ještě něco nového před vydáním, ale osobně už nečekám nic důležitého.

Lítejte bezpečně, hrajte EVE Online

Autor: virras | khajay virras
khajay virras
Tagy: , ,

Reakce k článku

  • IvanV

    Připravili nám krásné nové GUI, která má nám zjednodušit a udělat výrobu líp pochopitelným. To psal mistr Yoda? Vždyť se to nedá číst.