Sekce

EVE Online

EVE Online – Co bych rád viděl za 5 let…

/Názor
jove story

Tento článek je překladem původního nápadu, který jsem zveřejnil na Redditu.

Existuje pár článků s návrhem a spekulací o budoucí gameplay v EVE Online. Tento článek je jenom další v řade. Na základě známých věcí, takto si představuji  hru za 5 let…

Co víme

Jsou známé Ascendancy implantáty, nové warp speed moduly a hvězdné brány. Řekněme, že nové expanze se bude odehrávat v Joviánském prostoru. Lodě, příběh a prostor jsou teda dané…

Promluvme si o vzdálenostech. 1 ly (světelný rok) je 63,24k AU. Leopard, který má rychlost 20AU/s ve warpu, by dokázal tuto vzdálenost proletět za 53 minut. Na to ale aby loď mohla letět, potřebuje bod na který může warpovat (bookmark). Aktuální rozhraní na skenování je navržen na rozměry slunečních systémů (50-250AU). Na to aby sme mohli jít dál, budeme potřebovat nové rozhraní, řekněme bublina 10 ly by stačila na objevování Joviánského prostoru. Budeme potřebovat taky nové sondy na skenování v hlubokém vesmíru (nebo se můžou předělat ty staré). Na to aby jme mohli lítat v slepém prostoru, budeme potřebovat nové anomálie. Aby se cestování zpomalilo, tytu anomálie by měli být relativně blízko k sobě (0,1-05 ly). Tyto nové anomálie nám budou dávat nový obsah, lodě, moduly, materiály k výrobě. Některé anomálie by vedli k plynovým mlhovinám nebo k černý díře, které se po objevení by se přidali do mapy. Samozřejmě chcete se jim vyhnout.

Anomálie rozdělím na 3 typy. Explorace, combat a celestiály. Tyto anomálie budou dávat důležité body k cestování a objevení Joviánského prostoru.

Explorace

Relic a data anomálie by dávali knížky na skilly, blueprinty na nové moduly, nové materiály k výrobě. Nestálé, náhodně umístěné.

Combat

High-end pve bojové anomálie, NPC se Sleeper+ umělou inteligencí, obrovským tankem a poškozením. Taky ostatní pirátské frakce se dali na vlastní cestu, takže předsunuté základny, shromažďovací body by byli taky překážkou po cestě. Odměna: BPC Joviánských lodí a implántátů a podů. Nestálé, náhodně umístěné.

Celestiály

Slunce, planety, stanice, POSy, mobilní struktury, plynové mlhoviny, černé díry. Statické.

Aby jsme Joviánský prostor udělali výjimečným, cyno by se mohlo zakázat, a přidaly by se lokální bonusy (stejně jako u WH). Kombinované s Joviánkými loděmi, tyto lodě by měli teda lokání převahu. Řekněme, že 10 ku 1, takže kterýkoliv hráč v také lodi, bude mít 10 krát silnější a rychlejší loď (ve warpu) proti ostatním hráčům, resp. bude stejně silný jako Joviáni.

Hvězdné brány

Brány slouží k přepojení obrovské vzdálenosti. V našem případě, k přepojení slunečních soustav. Hráči by mohly stavět hvězdné brány na přepojení Jovských slunečních soustav, a tak zrychlit proces kolonizace. K propojení Jovského prostoru, ale brány by nebyli možné, jedině explorace by vedla sem… Když se hráči usadí v jedné soustavě, mají možnost založit základnu a pokračovat v kolonizaci. Brány by byli přístupné corp/alli, anebo založené na standingu. Brány jsou zničitelné. Akcelerační brány by se taky mohli stavět/zničit.

Nový POS systém (který by dovoloval hráčům postavit vlastní „hvězdu smrti“), by mel podporovat lokální výhody skupin, které se tady usadí a tím by se stali soběstačným. Další „deployables“ by měli podporovat průzkum na delší vzdálenosti daleko od základny.

A teď něco tvrdšího…

Až dojdete do Joviánskeho prostoru, budete mít 2 možnosti. Zůstat čím ste, nebo se můžete stát Joviánem. Jakmile sednete do Jovské lodě (možná speciální pod by bylo potřeba), stanete se Joviánem. Aby jste přežili, budete neustále potřebovat brát drogu (Jovská nemoc) aby jste přežili. Když zemřete, ztráceli by jste Jovské skillpointy. Droga by byla exkluzívně vyráběná z materiálu tohoto prostoru. Můžete instalovat clona tady a skákat kamkoliv do Empire, ale nemůžete vynést nic Joviánského mimo Jovský prostor. Joviáni udělají všechno proto, aby vám v tom zabránili (dokážou detekovat vlastní technologii).

jove station

Přepady

Joviáni jsou velmi vyspělé technologicky, v cestování prostorem taky. Dokážou detekovat loď ve warpu, a pomocí bublin a jiných technologií zastavit loď, zničit zásobovací konvoje nebo pohybující se letky. Některé jsou dokonce nezničitelné. Když zachytí pohyb velké letky nebo masy, najdou je a zničí… tolik o blobu. Některé oblasti by mohli bít víc hlídané než jiné (např. hraniční oblast, nebo přímé trasy mezi solárními soustavami), takže k cestování bez brán by byli klíčové vlastní trasy. Cloak a nové nullifikační moduly by zabránily přepadům, ale pro vetší skupinu by byla extrémně drahá. Nezapomeňte na dlouhý čas při cestování. Pohybovat vetší letku bude bolest. Titáni, kapitálky? Joviány s radostí zničí všechno větší než bojová loď.

Celkově

Dostali by jsme takto nový hard-core herní mechanizmus (zapomeňte na lokál), založeno na exploraci s podporou pro menší letky (kde týmová spolupráce je klíčová), anebo sólo, ještě vetší hard-core gameplay. Možná to zní jako něco jenom pro starší hráče, ale ve skutečnosti potřebujete jenom jednu průzkumní loď na začátku, a najít cestu do Jovského prostoru. Cestou hledat data a relic anomálie, naučit se nové skilly které tam najdete. Když už jste jednou tam, můžete jít stejnou cestou zpátky. Cestou zpátky by byla šance na přepadení (100% pokud máte něco Jovského sebou), ale až najdete čistou cestu můžete propašovat potřebné věci na zakládání své vlastní základny (mobilní depa, stanice, výrobnu, obranu, mobilní štít, klonovací laboratoř, atd.). Kdyby jste se rozhodli stát Joviánem, dostanete právo zadokovat na jejich stanicích a přístup k novým technologiím (warp vector analyser, všechny lodě, nové zbraně, moduly, drogy, implantáty, možnost skákat neomezeně mezi klony, všechno ale jenom v Jovském prostoru). Takže tady budou žít 2 typy hráčů. Ten, který tady bude žít a zůstane „navždy“ (bude moct skákat klonem kamkoliv) a ten který prochází a bude hledat dál… Po té co se hráči trvale usadí v Jovském prostoru, můžou hledat dál po nové galaxii.

Ultimátní Jovská technologie by byl generátor WH (wormhole), s kterým budete možnost generovat WH a přepájet takto prostory. WH by fungovali stejně jako stávající, závislí na času a mase. Stále, žádná Jovská technologie nemůže opustit Jovský prostor. Hráči budou muset najít způsob jak přepojit novou galaxii s Novým Edenem.

Nápomoc… SOE nalezli artefakt, který říká, že existuje další červí díra, která propojuje galaxii (stále existuje další díra, říká Bob), stejná jako ta, která vedla do Nového Edenu, a ta se nachází v Jovském prostoru.

Příběh není dokonalý samozřejmě, určitě má nějaké mezery a je to jenom takový větší obraz, detaily je potřeba doladit. Taky jsem se mohl inspirovat jinými příběhy, nemusíte na mně proto řvát…  účelem je inspirovat CCP developery a vás… A taky bych rád řekl „Já jsem to říkal!“ až to vyjde. Nebojte se CCP, za 3 roky už nikdo nebude pamatovat tento příběh. No, skoro nikdo… :) Samozřejmě konstruktivní návrhy jsou vítáni. (Zkuste na to zase reddit…)

tl;dr – joviáni… všude joviáni… počkat…

Lítejte bezpečně, hrajte EVE Online

Autor: virras | khajay virras
khajay virras
Tagy: , ,

Reakce k článku