Sekce

EVE Online

EVE: Valkyrie

/Novinky
valkyrie

Fanfest 2014 nám přinesl mnoho novinek. Mezi nimi byl i nový, teď už plnohodnotný projekt CCP, EVE: Valkyrie.

valkyrie 2

Co víme?

Hra poběží pod Unreal Engine 4. Příběh je situován do EVE: Universe (svět v kterém se odehrává EVE Online a DUST 514). Hráč se dostává do role bojového pilota, kterého mysl byla „ulovena“ v momentě jeho smrti a pomocí klonovací technologie se stává nesmrtelným. Proces „lovení“ vyvinula pirátská frakce Guristas pro vlastní využití, avšak poté co Rám Kavik (první bojový pilot takto unesen) zjistí původ její nesmrtelnosti, odchází od Guristas a zakládá vlastní frakci, Valkyries. Nájemní bojový piloti pro kohokoliv, kdo si to může dovolit zaplatit.

Lodě

Představili nám 3 typy lodí FighterSupportHeavy, kde princip by měl fungovat jako Kámen – Papír – Nůžky. Každá loď bude mít svojí slabinu proti jednomu typu lodí. Časem se plánují přidavky dalších typů lodí.

wraith mark 2

Detailně byl představen Wraith MK II Starfighter. Je to kombinace Amarrských a Caldari Fighter Dronů z EVE Online.

Každá loď bude mít možnost modifikace hlavní výbavy, které jsou:

  • Rychlost
  • Pancíř
  • Primární zbraně
  • Rakety
  • Protiopatrení

Balance lodí a modifikací bude pod kontrolou. Nemůže se stát, že ze Support lodě se udělá Fighter, ale může se mu modifikací podobat.

Dále budou možné Upgrady. Vylepšit se bude dát samotná loď, schopnosti pilota, technická obsluha lodě a bude existovat možnost přizpůsobení lodě (customisation – změna barev na lodi, kosmetické efekty) .

Podobně jak to je v DUST 514 budou existovat i tzv. Load-Outs, kde již hráč bude moci nahrát přednastavené nastavení lodí. Jako příklad se uvedl Strike FighterInterceptor.

Strike Fighter:

  • + poškození na primární zbraň
  • + boost na rychlost
  • – kapacita raket

Interceptor:

  • + kapacita raket
  • + protiopatření
  • + krycí protipalba
  • – bez návnady
  • – boost na rychlost

Hra by se mohla definovat jako intenzivní týmově založená multiplayerová vesmírná střílečka. Jednotlivé souboje se boudou odehrávat na různých mapách, které budou buď v otevřeném vesmíru nebo v různých prostorech jako asteroidová pole, vraky lodí, interiéry stanic a podobně.

Tohle všechno je ok, ale proč se z toho dělá takové veliké halo? EVE: Valkyrie poběží jako první hra na hardvérech Oculus (PC) a Morpheus (PS).

occulus

morpheus

Měl jsem tu možnost vyzkoušet oba hardvéry, nový Oculus Development Kit 2 a prototyp Morpheus Headset. Rád se podělím o své dojmy.

Oculus Development Kit 2

Před začátkem hry se odzkouší ovladač (podobní ovladačům PS) a headset. Před vašim křeslem je nainstalovaná kamera, která sleduje váš pohyb. Nastaví se váš základní stav a poloha hlavy. Poté se můžete rozhlédnout, nalevo, napravo, nahoru a dolů. V tomto momentu si přestanete uvědomovat, kde vlastně jste a ztrácíte přehled o vašem okolí. Stáváte se součástí virtuální reality. Sluchátka vám izolují zvuky z okolí a brýle dávají plný 3D přehled místa, kde se nacházíte. Rozlišení nového DK2 je Full HD (1080p) (na rozdíl od prvního prototypu, který měl jenom HD (720p) rozlíšení). Byly vidět jasnější detaily, lepší rozlišení, řekl bych, že lepší zážitek. Pilot je vystřelen z mateřské lodě (Archon) do vesmírného prostoru a párty začíná. Prostor je jako z EVE Online, planety, detaily asteroidů, objekty ve vesmíru jsou jako kopie z EVE. Musím přiznat, nic takového jsem ještě neviděl. Je to jako fakt tam být. Samotná loď se řídí ovladačem: směr, střely, rakety, boost rychlosti, úhybné manévry, raketové protiopatření. Zaměřování pro rakety je automatické, ale zaměřujete pohybem hlavy tak, že se díváte na nepřátelskou loď, kterou chcete zacílit. Víme, že ve vesmíru žádné zvuky nejsou, ale pro hru zvuky jsou neoddělitelnou součástí. Vtáhnou vás do prostoru hry, upozorňují na blížící se rakety, jsou slyšet boosty stíhaček, výbuchy lodí kolem etc. CCP udělalo dobrou práci i se zvukem. Osobně jsem se nesoustředil na aktuální bitku, ale vybral jsem si směr k blízké planetě a stiskl plný boost. Nádherný pohled. Boj ale našel mně a najednou jsem se ocitnul v roli loveného. Slyšel jsem pípáni blížících se raket, tak jsem otočil loď a šel po svém lovci. Ovládání lodě bylo pro mně trochu nové, trvalo mi chvíli než jsem pochopil jak odpalovat rakety, jak se uhýbat, ale po pár pokusech jsem už vesele střílel a byl součástí bojiště.

Verdikt: Shut up and take my money…

Morpheus Headset

Kým Oculus byl přístupný široké veřejnosti, předváděčka Morpheus od Sony probíhala v speciálních prostorech jenom pro pár vyvolených. Po krátké instruktáži pod dohledem japonských velvyslanců firmy jsme se mohli vrhnout do testování. Jak na obrázcích je vidět, při designu Morpheus se trochu víc posnažili, samotný headset vypadá mnohem líp. Po úvodním nastavení polohy a stavu, následovala rychlá hra. Na jakém enginu to běhá nám nepředstavili. Rozlišení headsetu je HD (720p). Hra samotná, ale byla jiná. Podobná tomu co jsem hrál na Oculusu, ale přece byla jiná. Grafika horší, modeli lodí jiné (byli původní Fighter drony z EVE, ranná verze Vakyrie, verze asi tak před rokem). Ovládání bylo v porovnání s Oculusem mnohem jednodušší, dokázal jsem i dokonce odstřelit jednu NPC stíhačku. Zvuky bych hodnotil jako středně dobré. Dojmy z Morpheus byli celkově slušné, ale po té co jsem už odzkoušel Oculus, nemůžu ani porovnat.

Verdikt: Not bad, but Oculus

Celkově o hře

Hra se nachází v Pre-Alfa verzi, z daleka není ještě dokončená, ale to co jsem viděl, mě přesvědčilo o tom, že tato hra má budoucnost a stojí to za nákup headsetu Oculus. CCP se takticky zdržovali otázky „kdy“, ale poté co stáhli vývoj World of Darkness, měli by mít víc zdrojů na dokončení Valkyrie. Osobně čekám, že za rok na Fanfestu 2015 nám představí plnohodnotnou hru.

Více informací najdete na oficiální stránce EVE: Valkyrie, kde můžete sledovat i vývoj hry.

Lítejte bezpečně, těšte se na Vakyrie…

Autor: virras | khajay virras
khajay virras
Tagy: , , ,

Reakce k článku

  • http://allienworks.net/ Martin Allien

    Musim říct, že ti hodně závidim osobní zkušenost s Oculusem.. taky bych ho rád vyzkoušel (nevim jestli zrovna v týhle hře, ale..). Každopádně si to pěkně popsal, tak mě na chvíli snad zabaví aspoň moje fantazie :)

  • Honza Procházka

    Největší závist, fakt libově popsanej zážitek z toho, už se těším až to bude.

    • Honza Procházka

      BTW fakt nedavam jak jsem dat koment za Vortekka, proste to nejde :D

  • Kicker

    Plánujete další článek o cz/sk korporacích z EvE? Ten o TC0 byl fajn, tak se od té doby těším na další!

    • virras

      TC0 se nabidli sami, nebylo tezke si pak udelat rozhovor a pak clanek podle toho… podobnym zpusobem bych rad podporoval dalsi cesko-slovenske korporace, ale iniciativu musi vzit do rukou oni… pred casem jsem dal ponuku i jinim lidem, ze napisu o nich ale nestali o to, nebudu nic hrotit… chci tim rict, ze pokud by nekdo chtel videt clanek o sve korporaci, nebranim se tomu, ale vnucovat nikoho nebudu…

      • Kicker

        Tak to jo, je škoda, že i další korporace o to neměli zájem. Každopádně oceňuji info, díky.